Tofaş, Stellantis Otomotiv Pazarlama’nın devrini tamamladı
Investing.com – Tofaş (TOASO), Stellantis Grubu ile geçtiğimiz yıl Temmuz ayında imzaladığı Pay Devir Sözleşmesi kapsamında Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş.’nin paylarını devraldı.
400 milyon euro’luk devir gerçekleşti
28 Temmuz 2023 tarihinde imzalanan sözleşmede öngörülen tüm kapanış koşullarının yerine getirilmesiyle birlikte, 400 milyon euro tutarında ödeme yapılarak devir işlemi resmen tamamlandı. Ödeme, olağan net nakit ve işletme sermayesi düzeltmelerine tabi olarak gerçekleştirildi.
Şirket tarafından Kamuyu Aydınlatma Platformuna (KAP) yapılan açıklamada, kapanışı takip eden ilk sekiz mali yılın her birinde Stellantis Otomotiv faaliyetlerinden elde edilecek serbest nakit akışlarının, sözleşmede yer verilen değerlemeye esas referans tutarları aşması halinde, bu aşan tutarın %77,5’i oranında sözleşmeye dayalı performans ödemesinin yapılabileceği belirtildi.
Yeni marka dağıtım sözleşmeleri imzalandı
Devir işleminin tamamlanmasının ardından Tofaş ile Stellantis Grubu şirketleri arasında yeni sözleşmeler imzalandı. Bu kapsamda, Tofaş’ın Türkiye’de Peugeot, Citroën, Opel ve DS Automobiles markalarının distribütörlüğünü üstlenmesiyle ilgili ticari koşulları belirleyen yeni marka dağıtım sözleşmeleri devreye alındı.
Ayrıca, Tofaş’ın hâlihazırda distribütörü olduğu FIAT, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep ve Maserati markalarıyla ilgili Stellantis Grubu ile arasında mevcut olan ticari anlaşmalarda da tadilat yapıldı. Bu güncellemelerle marka portföyü genişletilirken, ticari şartlar günümüz piyasa koşullarına uyumlu hale getirildi.
İkinci el ve satış sonrası hizmetler kapsamında yeni iş birlikleri
Tofaş ile Stellantis (STLAM) grubu arasında imzalanan başka sözleşmeler de ikinci el araç satışı, satışa sunulacak araçların yenilenmesi, yedek parçaların temini ve satış sonrası servis hizmetlerini kapsıyor. Bu alanlarda yapılacak ortak çalışmalar ile Türkiye pazarında daha kapsamlı bir hizmet yapısının oluşturulması hedefleniyor.
İmzalanan anlaşmalar, Tofaş’ın sektördeki hizmet alanlarını genişletmesini ve müşteri deneyimini geliştirmesini amaçlıyor. Yenilenmiş ikinci el araç satışı ve satış sonrası destek hizmetleri, şirketin stratejik büyüme planlarında önemli yer tutuyor.
Tofaş’ın temsil ettiği marka sayısı artıyor
Bu gelişmeyle birlikte, Tofaş Grubu’nun Türkiye’de temsil ettiği marka sayısında önemli bir artış yaşandı. Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep ve Maserati gibi markaların yanında, artık yalnızca Türkiye pazarıyla sınırlı olmak kaydıyla Peugeot, Citroën, Opel ve DS Automobiles markalarının da ithalat ve satış faaliyetleri Tofaş tarafından yürütülecek.
Tofaş böylece, binek ve ticari araç segmentlerinde daha geniş bir ürün gamı ile Türkiye otomotiv pazarında tüketicilere farklı seçenekler sunarak rekabetteki yerini daha da güçlendirmiş oldu.
Kurumsal yönetim tebliği kapsamında ek açıklama yapılacak
Sermaye Piyasası Kurulu’nun II-17.1 sayılı Kurumsal Yönetim Tebliği gereği, söz konusu kapsamlı sözleşmeler doğrultusunda yapılacak alım ve satış işlemlerinin, bir hesap dönemindeki toplam tutarının %10’dan fazla bir orana ulaşacağı öngörülüyor. Bu nedenle, işlem koşullarına ve söz konusu işlemlerin piyasa koşullarıyla karşılaştırılmasına ilişkin olarak hazırlanan güncel raporun detayları ayrıca kamuya açıklanacak.
Yaygın ve süreklilik arz eden iş ilişkileriyle ilgili olarak yapılacak ek açıklamalar, yatırımcıların bilgilendirilmesini ve şeffaflığın sağlanmasını amaçlıyor. Tofaş tarafından söz konusu rapor ve analizlerin kamuoyuyla paylaşılmasıyla birlikte işlem süreçlerine ilişkin daha fazla detay ortaya konacak.