Ekonomi

Türk Moda Sektörü Paris’teki Prestijli Fuarda Yerini Alacak

Türk moda sektörü, küresel durgunluk, Türkiye’de artan maliyetler ve döviz kurunun enflasyonun altında kalması nedeniyle 2023 yılında tarihinin en zor yıllarından birini yaşadı.

2023 yılında Türkiye genelinde ihracatı yüzde 9,2 kayıpla 21 milyar 193 milyon dolardan 19 milyar 253 milyon dolara düşen Türk moda sektörü, sektördeki yerini korumak için 06-08 Şubat 2024 tarihleri ​​arasında Paris’te Premiere Vision Manufacturing’i gerçekleştirecek. Fransa güçlü bir ihracat pazarı. Fuara gidiyor.

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği, 2024 yılında Münih Fabric Start the Source Fuarı ile başlattığı tanıtım kampanyasına ikinci etabını Fransa’ya ekleyecek. Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Lideri Burak Sertbaş, Paris’te 16’ncı kez düzenlenecek Premiere Vision İmalat Fuarı’nın Türkiye Milli Katılım Organizasyonunu üstlendiklerini ve PV Fuarı’nda yer alacaklarını belirtti. Türk moda sektöründen 26 firmanın katılımıyla dünyanın en prestijli moda fuarlarından biri. 29 milyar dolar değerinde hazır giyim ürünü ithalatı yapan Fransa’da konumlarını güçlendirmeyi hedeflediklerini söyledi.

“Fransa’nın dördüncü büyük tedarikçisiyiz”

“Fransa’nın hazır giyim ithalatında güçlü bir tedarikçiyiz” diyen Sertbaş, “Fransa’nın Çin, Bangladeş ve İtalya’dan sonra dördüncü büyük giyim tedarikçisiyiz. Türkiye geneline 2023’te 1 milyar 90 milyon dolarlık ihracat yaptık. Fransa’nın hazır giyim ithalatında da güçlü bir tedarikçiyiz.” -Yapılan giyim ithalatı 2023 yılında 2023 yılında yüzde 3,5 oranında azalarak 30 milyar dolardan 29 milyar dolara geriledi.Fransa pazarı büyümediği için varlığımızı sürdürebilmek için müşterilerimizle güçlü bağlar kurmamız gerekiyor.PV Fuarına katılım Bu noktada çok önemli. Temmuz 2023’te düzenlenen PV Fuarı’na 23 firmayla bu kez 26 firmayla katıldık. Fransız pazarı. Fransa’ya 1,1 milyar dolarlık ihracat seviyemizi 2024 yılında da korumayı hedefliyoruz” dedi.

Ege Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Üyesi ve Dış Pazar Stratejileri Geliştirme Komitesi Başkanı Tala Uğuz, 23-23-23 Eylül tarihlerinde Almanya’da düzenlenen Münih Fabric Start the Source Fuarı’na ilişkin izlenimlerini paylaştı. 25 Ocak 2024. Uğuz, Avrupa’da devam eden sakinliğin ve Alman ekonomisinin 2023 yılındaki yüzde 0,3 daralmasının etkilerini Münih Fabric Start the Source Fuarı’nda gözlemlediklerini, bu fiili durumun ise beklentiyle uyumlu olduğunu belirtti. Hazır giyim sektöründeki düşük talep 2024 yılının ilk yarısında da devam edecek.

“İtalya’dan bir ‘satın alma heyetini’ İzmir’de ağırlayacağız”

Bu durumu tersine çevirmek için çaba sarf ettiklerini anlatan Uğuz, “Bu durumu olumluya çevirmenin yolu daha çok fuarlara katılarak müşteriye ulaşmak, müşteriye yakın olmak ve rakip üreticilerin durumunu iyi analiz etmekten geçiyor. Paris fuarına katıldıktan sonra 6-9 Mayıs 2024 tarihlerinde İtalya’dan bir mesaj aldık.” “İşe alım komitesini İzmir’de ağırlayacağız” dedi.

Temmuz 2023’te gerçekleşen Premiere Vision Fuarı’na 1.313 firma katılırken, ziyaretçilerin yüzde 70’ini uluslararası alıcılar oluşturdu. Fuarı Fransa, İngiltere, İtalya, İspanya, Almanya, ABD, Japonya ve Belçika başta olmak üzere 46 farklı ülkeden yaklaşık 25 bin 717 profesyonel ziyaret etti. Şubat ayındaki PV Fuarı’na 46 ülkeden 1.300’ün üzerinde üreticinin katılması bekleniyor. – İZMİR

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu